Πιστοποίηση, στατιστικά Μαΐου και σχέδια πτήσης

18 Ιουνίου , 2009

Άσκηση πρώτων βοηθειών, με θύμα τον Antonio

Άσκηση πρώτων βοηθειών, με θύμα τον Antonio

 

          “OK Christos, we are in a minefield…”

            “Σταμάτα το αμάξι, τράβα χειρόφρενο, άνοιξε όλα τα παράθυρα και τα χέρια σου μακριά από το τιμόνι – HAWK-2, stop, stop – this is a minefield exercise – I say again – this is a minefield exercise – over”

            “HAWK-1 – roger – minefield exercise – over”

            “HAWK-2 – this is HAWK-1 – stop the car, pull the handbrake, keep your hands off the steering wheel, open all four windows, put your flackjackets on and report back – over”

            “HAWK-1 – this is HAWK-2 – wilco”

            “HAWK-2 – this is HAWK-1 – do not step out of the car for any reason – I say again – do not step out of the car – over”

            “Roger”

            “OK, φοράμε τα αλεξίσφαιρα.”

            O Enam δίπλα μου, στη θέση του οδηγού, προσπαθεί να βάλει το γιλέκο, δυσκολεύεται, κουνάει άθελά του το τιμόνι με τους μηρούς…

            “Πρόσεχε σε παρακαλώ, κουνάς το τιμόνι!” του λέω αυστηρά.

            Δυσανασχετεί, προσπαθεί να μην το δείξει, δυσκολεύεται ακόμα, είναι και μεγαλόσωμος, χρειάζεται χώρο, οπότε… ανοίγει την πόρτα και απλώνει το πόδι του έξω…!

            “What THE HELL ARE YOU DOING???”, ουρλιάζω.

 

            Αργότερα, στην απενημέρωση της πρακτικής μου εξέτασης, “…και πρέπει να είμαστε όλοι ήρεμοι, ψύχραιμοι… όταν άνοιξα την πόρτα μού ’βαλες τις φωνές.”

            Του χαρίζω το καλό μου χαμόγελο, αυτό που φυλάω για ειδικές περιστάσεις. “Ξέρεις, Enam, ευτυχώς που ήταν άσκηση, γιατί αν ήταν πραγματική κατάσταση και έκρινα ότι μπορεί να ανατιναχτώ εξαιτίας σου θα σε χτύπαγα, και αν χρειαζόταν θα σε χτύπαγα μέχρι αναισθησίας, πίστεψέ με.”

            Δεν μπορείτε να πάρετε τα πόδια σας, δεν ξέρετε πού πάνε τα τέσσερα, δεν μπορείτε να μοιράσετε δυο γαϊδουριών άχυρα, και θέλετε και να με αξιολογήσετε κιόλας…

 

            Τά ‘χω πάρει με όλη αυτήν την κωμωδία που λέγεται διαδικασία πιστοποίησης, και δεν κάνω καμία προσπάθεια να το κρύψω. Έβλεπα τον Nassir, τον μπαγκλαντεσιανό υποσμηναγό που πιστοποιήθηκε πριν από μένα, πώς τον βρήκαν μικρό και αγχώδη και τον πίεζαν· εντελώς στρεσαρισμένος στην πρακτική του εξέταση, ανάθεμά με αν έκανε μία σωστή ενέργεια. Φυσικά πιστοποιήθηκε. Μετά ερχόταν να με συμβουλέψει, “Christos, πρόσεχε τον Enam… Christos, o Enam αυτό… Christos, ο Enam το άλλο…” Προσπάθησα να είμαι ευγενικός – ο άνθρωπος το καλό μου ήθελε – αλλά η υπομονή μου εξαντλήθηκε γρήγορα.

            “Δεν μου λες Nassir, πόσων χρονών είσαι;”

            “33”.

            “OK, κοίτα, εγώ είμαι 40”.

            “40;” γουρλώνει τα μάτια. “Αποκλείεται”.

            “Ναι, ξέρω, αλλά είμαι 40. Δεν στο παίζω μεγάλος, μη με παρεξηγήσεις, αλλά ειδικά αυτή η δεκαετία, από τα 30 στα 40 σου, μετράει πολύ στο πώς αντιμετωπίζεις τέτοιες περιπτώσεις. Και πίστεψέ με, κάτι τύποι σαν τον Enam δεν μου φτάνουν ούτε για πρωινό. Τους τσιμπάω εκεί, κατά τις 10-11, μετά τον δεύτερο καφέ, για σνακ.”

 

            Δεν έχουμε καλή χημεία με τον Enam, παρόλο που ο κακομοίρης προσπαθεί, αλλά πάλι δεν νομίζω ότι και κανείς άλλος έχει… Επισμηναγός της κροατικής αεροπορίας, μουσουλμάνος, γεννημένος το ’58 στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, είναι ο διοικητής τού Oum Dreyga μέχρι τον Ιούλιο, οπότε και επιστρέφει στην πατρίδα του. Και τελείως για τα μπάζα…

 

End of qualification patrol

End of qualification patrol

            Μετά την πρακτική εξέταση έμενε η τελευταία δοκιμασία, η διάλεξή μου με θέμα “Cultural awareness & gender in peacekeeping”. Φυσικά εντελώς απροετοίμαστος – τελείωσα τις διαφάνειες μισή ώρα πριν αρχίσω – και φυσικά έδωσα ρέστα, τους καθήλωσα τελείως, καμία σχέση με ό,τι άλλο έχω παρακολουθήσει εδώ… Το ‘χω το public speaking, είναι το δεύτερο – και τελευταίο – ταλέντο μου (το πρώτο είναι οι εξυπνακίστικες συρραφές & μοντάζ κειμένων, όπως αυτό, από Το Ουράνιο Τόξο της Βαρύτητας του Pynchon, που δημοσιεύτηκε στη Γαλέρα το Φεβρουάριο του 2008). Τέλειωσε η διάλεξη, τέλειωσαν και οι ερωτήσεις, ανακοινώνεται επί τόπου από τον διοικητή η επιτυχής μου πιστοποίηση, λογύδριο, “πολύ επαγγελματίας, σου έχω πλήρη εμπιστοσύνη να πάρεις την περίπολο, να την οδηγήσεις έξω και να τη φέρεις πίσω ασφαλή”, χειροκροτήματα, κακό, “η καλύτερη διάλεξη που έχω παρακολουθήσει” και άλλα ψέματα…

            … και σιγά σιγά, χαμηλόφωνα και υποδόρια στην αρχή, μεγαλόφωνα στη συνέχεια, από ανθρώπους με τους οποίους έλεγα μια τυπική καλημέρα μέχρι τότε:

            “…νάτος, ο επόμενος διοικητής…»

            Προσπερνάω τρέχοντας και πάω στα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΑΪΟΥ

            “Οι λέξεις είναι απειλητικές· οι αριθμοί καθησυχάζουν. Σ’ αυτό οφείλεται, εξάλλου, η τρόπον τινά ψυχαναγκαστική ακροαματικότητα των δημοσκοπήσεων” – Ευγένιος Αρανίτσης, Φούσκες

            Περιπολίες εδάφους: 15

            Διήμερες περιπολίες: 0

            Διανυκτερεύσεις σε σκηνή στην έρημο: 0

            Περιπολίες ως επικεφαλής: 7 (5 υπό εκπαίδευση, 1 υπό πιστοποίηση)

           

            Συνολικά διανυθέντα χιλιόμετρα: 2123

            Χιλιόμετρα ως οδηγός: 69

            Χιλιόμετρα ως επικεφαλής: 1156

 

            Περιπολίες αέρος: 1

            Ώρες πτήσης: 1,8

ΣΧΕΔΙΑ ΠΤΗΣΗΣ

Παρ 19 Ιουν: Oum Dreyga -> Laayoune -> Las Palmas (Gran Canaria)
 
Τετ 24 Ιουν: Las Palmas -> Praia (Cabo Verde)
 
Κυρ 12 Ιουλ: Praia -> Las Palmas -> Laayoune
 
Τρι 14 Ιουλ: Laayoune -> Oum Dreyga
 
Επόμενη ανταπόκριση Inch’ Allah από Κανάρια, nothing more, out.-

See you in Cabo Verde...

See you in Cabo Verde...

11 Σχόλια to “Πιστοποίηση, στατιστικά Μαΐου και σχέδια πτήσης”

  1. Ανώνυμος said

    ρε φιλε την παλευεις απο ζεστη εκει κατω?
    τι γραφει το θερμομετρο. να υποθεσω αριθμους που στα
    δικα μας θερμομετρα δεν υπαρχουν?

    50κι

  2. sparky friday said

    i foto me ton kafe dipla sto narkopedio ta spaei…

  3. Γιωργος, απλα said

    Εγω ξερω πως συναντησες πολλα ναρκοπεδια στη ζωη και τα προσπελασες με ελαφρες αμυχες… Εγω ξερω να ερμηνευσω το χαμογελο και την ανεση του καφε… Σε ακουω να λες » εγω αυτα τα τσιμπάω εκεί, κατά τις 10-11, μετά τον δεύτερο καφέ, για σνακ.” Χαιρομαι τις αντιθεσεις στη ζωη ( γιατι αλλιως πώς θα υπηρχε ισορροπια ? ) και σε χαιρετω με πολυ αγαπη απο τις Αλπεις…!!! ( Ειμαι ακομα εκει, αν και εχω γυρισει 2 εβδομαδες τωρα )….

  4. Γιωργος κλπ. said

    Το Google μου δινει το στιγμα Β 24.10.03 και Δ 13.14.59 ειναι αληθεια ?

  5. Θάνος said

    *Θα μπορούσα να πάω στον παράδεισο, αλλά με την κόλασή μου’ μόνος, όχι.

    *Όλα τα ανώνυμα πρόσωπα είναι τέλεια.

    *Η αξιοπρέπειά μου ζητάει από αυτόν που δεν με ενοχλεί να μην με ενοχλεί, κι απ’αυτόν που με ενοχλεί δεν ζητάει τίποτα.

    *Ό,τι έχω χάσει το βρίσκω σε κάθε βήμα και μου θυμίζει πως το έχω χάσει.

    *Θέλησα να πλησιάσω το σωστό από σωστούς δρόμους.Κι έτσι άρχισα να ζω λάθος.

    [Από τις εξαιρετικές «Φωνές» του Πόρτσια]

    Με εντόπισες φίλε!
    Χαιρετώ με ενθουσιασμό [κ μια παπαγιώργεια αποστροφή από τους Ξυλοδαρμούς του:

    Απλό και διασκεδαστικό ζητημάτιον μέσα στα αρχεία της ηθικής, ο ξυλοδαρμός(δηλ. η ασυμφιλίωτη σχέση με τον άλλον)καλείται στο προσκήνιο όχι ως τετελεσμένη πράξη -μια&σήμερα πια πολύ σπάνια 2άνθρωποι έρχονται στα χέρια-, αλλά ως μύχιο σαράκι τού ψυχισμού. Όλες οι σχέσεις διέπονται από την πολύκλαδη λογική του ξυλοδαρμού έστω&αν πρόκειται για τις ηχητικές μεταπτώσεις της φωνής, τα σαρδόνια χαμόγελα, τα «συντριπτικά» επιχειρήματα, μια πόρτα που κλείνει με πάταγο ή ένα πρόσωπο που χάνει αίφνης όλο το αίμα του. ]

  6. Ανώνυμος said

    re su desertnaut, pou xathikes? ola kala? exeis arxisei
    na eksereunas tin afriki? gia auto den exoume nea sou?

  7. Ανώνυμος said

    petaxtikame gia kamia voutia vlepo… ante anevase kamia photo na xaroume kai emeis. exeis adeia na upotheso, eh…

    50k

  8. Dimitris said

    ..tin ksypoliti tragoudistria mipws tin petyxes pouthena ekei stous dromous tis Praia? Alitheia, apo ‘morna’ akouses tipota local kai authentic?
    So long….

  9. desertnaut said

    Λοιπόν, ένα ένα (γιατί άργησα):

    @ 50κι: τουλάχιστον μέχρι την Παρασκευή 19 Ιουνίου που έφυγα, οι θερμοκρασίες για Έλληνα ήταν ανεκτές (μην ξεχνάς ότι δεν έχει καθόλου υγρασία). Όλοι λένε ότι Ιούλιο – Αύγουστο θα λιώσουμε, και δεν θα μπορούμε να κάνουμε και ντους, αφού το νερό στα ντεπόζιτα θα φτάνει το μεσημέρι τους 60 βαθμούς! Ίδωμεν… Το εξαιρετικά αξιοπερίεργο και ασυνήθιστο για την εποχή είναι ότι από την Κυριακή 14 Ιουνίου μέχρι και που έφυγα είχαμε κάθε μέρα καταιγίδες (οπότε την Πέμπτη το βράδυ πριν φύγω ήταν πραγματικά αποπνικτικά…)

    @ sparky friday: εντελώς μεταξύ μας -να μη διαρρεύσει παρακαλώ: δεν είναι καφές… είναι τσάι 😦

    @ Γιώργος: καλώς ήρθες φίλε, χαίρομαι! Το στίγμα μού θυμίζει Oum Dreyga, θα σου το επιβεβαιώσω όταν γυρίσω…

    @ Θάνος: φυσικά σε εντόπισα, νόμιζες ότι θα τη γλίτωνες; Welcome, Χαρούμενε Μηδενιστή! (αντιπροτείνω τη σειρά που επιτέλους άρχισε να γράφει ο Ευγένιος στη Βιβλιοθήκη για το μνημειώδες Σύσσημον ή Τα Κεφάλαια του Νίκου Παναγιωτόπουλου)

    @ Dimitris: η μουσική εδώ είναι ΚΑ-ΤΑ-ΠΛΗ-ΚΤΙ-ΚΗ (και όχι μόνο mornas…)

    @ all: ελπίζω πραγματικά ότι θα μου συγχωρηθεί ο ανεπίτρεπτα αλαζονικός και εγωκεντρικός τόνος τού κειμένου (πάλεψα πολύ με τη σκέψη να μην το βγάλω στον αέρα)… προφανώς έχω αποτύχει παταγωδώς (μάλλον δεν προσπάθησα καν) να μεταφέρω εδώ την ατμόσφαιρα που επικρατούσε κατά τη διαδικασία εκπαίδευσης-πιστοποίησης, καθώς και την αγανάκτηση που μου προξενούσε (η οποία ενίοτε ξεχείλιζε…). Ειλικρινείς απολογίες…

    Ελπίζω ότι εντός των επόμενων ημερών θα ανεβάσω κείμενο από εδώ (Cabo Verde)… σήμερα τα ‘παιξε και η φωτογραφική μηχανή μου (έχουν όριο ζωής όταν καλούνται να λειτουργήσουν στην έρημο…) 😦

Σχολιάστε

