Εκτός προγράμματος: Παραλειπόμενα, της τελευταίας στιγμής, και η επιστροφή τού ασώτου

13 Οκτωβρίου , 2009

(ΟΚ, αυτό το κείμενο δεν ήταν στο πρόγραμμα. Αλλά…)

Λίγες ώρες μόνο πριν φύγω, και οι νάρκες συνεχίζουνε να σκάνε ακατάπαυστα…

Δυο ώρες πριν, έσκασε σκαναρισμένη διαταγή, με την υπογραφή του στρατηγού:

“Following the removal of Lt. Col. Waseem Ahmed Butt as TS Commander of Oum Drega, I have decided to appoint Maj. Christos Tsatsoulis from Greece be the Acting Team Site Commander of Oum Drega until further notice.” (η έμφαση και η διαφορά στην ορθογραφία τού Oum Dreyga δικές του)

Οπότε, σαν να μην μου έφταναν όλα τα άλλα, τελευταία στιγμή, βρέθηκα να δέχομαι πιέσεις για να ορίσω… τον υποδιοικητή μου!

Ο κόσμος έχει τρελαθεί…

Κράτησα την υπόσχεσή μου στον στρατηγό: δεν είπα τίποτα. Αλλά σήμερα, στο briefing, πριν σκάσει το έγγραφο, τους προετοίμασα, δήθεν και καλά ότι “εκτιμώ” και “η ατμόσφαιρα όταν πήγα στο αρχηγείο” και τέτοιες μαλακίες… Και στάθηκα μπροστά τους, και τους ευχαρίστησα για την βοήθεια και την υποστήριξή τους αυτόν τον τελευταίο, δύσκολο μήνα, και…

«Αν γίνει καμιά τέτοια στραβή και μετακινήσουν τον Waseem, ο άνθρωπος θα χρειαστεί υποστήριξη… Και είναι μακριά από την πατρίδα του, μακριά από τους δικούς του και τους φίλους του, όπως όλοι μας… Εγώ, καλώς ή κακώς, θα λείπω… Οπότε οι μόνοι άνθρωποι που μπορούν να τον υποστηρίξουν, οι μόνοι που μπορούν να βοηθήσουν τον διοικητή μας να μην νιώσει αποτυχημένος λόγω ενός ατυχήματος που θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα μας, είστε εσείς… Φυσικά, είστε μεγάλα παιδιά, είστε ανώτεροι αξιωματικοί… Δεν χρειάζεστε κανέναν να σας πει τι θα κάνετε, και πολύ λιγότερο εμένα… Δεν σας μιλάω τώρα ως υποδιοικητής, ή ως διοικητεύων… Σας μιλάω σαν συνάδελφος… Σας μιλάω, και είμαι πολύ προσεκτικός όταν χρησιμοποιώ αυτή τη λέξη, σαν φίλος…»

Μίλησα με τον υπασπιστή του επιτελάρχη… Τρία σενάρια: 1) Με κάνουν διοικητή 2) Ξαναπάμε σε αξιολόγηση (peer review), μεταξύ όλων των αξιωματικών βαθμού ταγματάρχη ή αντίστοιχων 3) Φέρνουν άλλον, από αλλού…

Αλλά ανάθεμα κι αν ξέρουν… δεν συμβαίνει και συχνά…

Το πιο απίθανο σενάριο είναι μάλλον το τρίτο… Όσο ήμουν στο αρχηγείο, και με το στρατηγό και με τον επιτελάρχη, προσπάθησα να τον υπερασπιστώ τον Waseem… Και είπα στον στρατηγό ότι δεν είναι δίκαιο, ότι εμένα, αν μετά την πιστοποίησή μου στο Oum Dreyga με έπαιρναν και μού έλεγαν να πάω ουρανοκατέβατος διοικητής στο Mijek ή όπου αλλού, δεν θα αισθανόμουν καθόλου ωραία…

Ο στρατηγός δεν έχει τη φήμη ότι παραδέχεται πράγματα… Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια… Αυτό, πάντως, το παραδέχτηκε…

Και μπορεί να ήταν ιδέα μου, αλλά δεν τον άκουσα άνετο τον υπασπιστή με το δεύτερο σενάριο… Ήταν, πάντως, αυτό που ζήτησα από τον στρατηγό…

* * *

Υπάρχει ένα κομμάτι που, για λόγους συνοχής και ενότητας κυρίως, αλλά όχι μόνο, έμεινε έξω από το προηγούμενο κείμενο

Πήγαινε κάπως έτσι:

“Ξέρεις, σε λίγες μέρες θα προσγειωθώ στην Αθήνα… υποτίθεται ότι θα ‘πρεπε να ανυπομονώ…

Αλλά φοβάμαι ρε φίλε…

Φοβάμαι ότι θα με περιμένουν κάποιοι στο αεροδρόμιο, και θα βγω, αλλά δεν θα με αναγνωρίσει κανείς, και θα προχωρήσω και θα σταθώ δίπλα τους, κοιτάζοντας κι εγώ τη θύρα των αφίξεων, και θα με περιμένω να εμφανιστώ, αλλά δεν πρόκειται να εμφανιστώ, και μετά θα πρέπει να κάνω μεταβολή, να πάω προς την έξοδο, και να εξαφανιστώ…

Φοβάμαι όλους αυτούς που θα συναντήσω, όλους αυτούς που με περιμένουν, ή τουλάχιστον νομίζουν ότι με περιμένουν, και ότι θα πρέπει να αρχίσω να περιφέρομαι από δω κι απο κει, κινητό αξιοθέατο, ουάου, ήρθες στ’ αλήθεια απ’ την έρημο; και θα θέλουν όλοι να ακούσουν εμπειρίες, και ιστορίες, και διηγήσεις, κι εγώ ρε φίλε θα κάθομαι εκεί, σε μπαρ, σε σπίτια, σε καφέ, και δεν θα έχω να τους πω τίποτα…

Απολύτως τίποτα…”

Προσγειώνομαι Αθήνα Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου, 16:50, με Air France από Παρίσι…

Παρασκευή βράδυ, μετά τις εννιά, λέω να μαζευτούμε Μύλο – όσοι πιστοί…

Δευτέρα 19 πετάω για νότια Κίνα…

… ή, τουλάχιστον, αυτό είναι το σχέδιο…

… γιατί σήμερα μόλις, ανακάλυψα ότι η Zetti πετάει κι αυτή, με άδεια, παίρνει την επόμενη πτήση από μένα, για Καζαμπλάνκα, και μάλλον θα βρεθούμε εκεί για κανά δυο ώρες, πριν πάρω εγώ το αεροπλάνο για το Παρίσι και εκείνη για τη Βαρκελώνη…

… και δεν ξέρω τι ακριβώς θα κάνει στη Βαρκελώνη, ή ποιον θα συναντήσει… αλλά ελπίζω, πραγματικά, να έχει να συναντήσει κάποιον ή κάποιαν… ελπίζω, πραγματικά, να μην μου πει καμιά μαλακία του τύπου «όχι, απλώς θα πάω μόνη μου…»…

Η όλη φάση με τη Zetti ήταν ακριβώς, και μόνο, αυτό: μια φάση, αναπάντεχη αλλά ευπρόσδεκτη, η οποία σε συνδυασμό με εκείνο το εντελώς περίεργο αίσθημα του να βρίσκομαι ξανά στο Laayoune, δηλαδή στο σημείο εισόδου μου σε αυτή την ιστορία, έξι μήνες μετά, έβγαλε σπίθες…

Όταν εγώ θα γυρίσω, μέσα Νοεμβρίου, η θητεία της εδώ λήγει, και θα επιστρέψει στη Μαλαισία…

… και στον άντρα της…

Είχαμε τη στιγμή μας, πάντως… Όταν εγώ έβγαλα το χιτώνιο, και εκείνη ήρθε και χάιδεψε το γυμνό μου ώμο…

… πριν μου καρφώσει δυο εμβόλια…!

Σύμφωνα με την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, έχω κάθε δικαίωμα να θεωρώ τη στιγμή άκρως ερωτική…

Και, για την ιστορία, ναι, πόνεσα…

9 Σχόλια to “Εκτός προγράμματος: Παραλειπόμενα, της τελευταίας στιγμής, και η επιστροφή τού ασώτου”

  1. Ανώνυμος said

    file, oi athinaioi mofos uposxomaste na min sou priksoume ta … sikotia. apla na se doume theloume giati – an thimasai – leipeis kati mines. ante kai kalo taksidi.

  2. G.R. said

    Φίλε ερημοναύτη, πλάκα πλάκα, έχω αρχίσει να φανατίζομαι με τις διαδοχικές δημοσιεύσεις των ιστοριών σου. Σπεύδοντας να σου αποκαλύψω την πάσα αλήθεια, σπάζομαι λίγο που αναγκάζεσαι να διακόψεις την παραγωγή, έστω και προσωρινά, για να έρθεις να μας δεις ή να σε δούμε ή να νομίζουμε ότι θα σε βλέπουμε τέλοσπάντων. Για το ταξίδι στην Κίνα, τι να σου πω; Καλά δεν είναι και στην έρημο; Τι να δεις στην Κίνα; Εκτος κι αν ο Γιανγκ Τσε, μαζί με τους αμέτρητους τόνους άμμου κουβαλάει και μια καινούρια ιστορία…
    Σημ.: Ο ενικός στο «ιστορία» δεν είναι δεσμευτικός.

  3. k_filippidis said

    Sta a…. mas oi istories sou. Egv toulaxisto perimenv na dv ti skatofatsa sou opvs ta teleytaia eikosi xronia kai na plakvsoume tis mpyres. An bgoun istories exei kalvs, an oxi pali kalvs. An den se anagnvriza pantvs sto aerodromio ayto tha itan terastio epiteygma file… Telos, ti exete eseis oi mixanikoi me tis pantremenes? kai sorry Paraskevi brady exv genethlia(40…)opote einai dyskoli nyxta. An prolaboume alli vra i me to kalo tin alli fora!

  4. […] το θέμα τού διοικητή στο Oum Dreyga; Έμαθα ότι είμαι ακόμα “προσωρινός διοικητής μέχρι νεωτέρας”…» «Ναι… Θα σε αφήσουμε έτσι για κανά μήνα… […]

  5. […] Τρίτη και 13 Οκτωβρίου, τη μέρα που έφευγα με άδεια, έχοντας μόλις την προηγούμενη ορισθεί “διοικητεύων μέχρι νεωτέρας”, έστειλα τις προτάσεις μου για την κενή, πλέον, θέση τού υποδιοικητή: τους ταγματάρχες Yaser Faried και Mohamed Mounir, από την Αίγυπτο. […]

  6. […] Είναι Νοέμβριος. Έχω μόλις γυρίσει από τη δεύτερη άδεια. Είμαι ακόμα προσωρινός διοικητής. […]

  7. […] Είναι Νοέμβριος. Είμαι ακόμα “διοικητεύων μέχρι νεωτέρας”. […]

  8. […] – τον Yaser και τον Mohamad – για τη θέση του υποδιοικητή, όταν εγώ άφησα τη θέση και ορίστηκα προσωρινός διοικητ…. Ήθελαν τρία ονόματα, αλλά εγώ έστειλα δύο και άμα σας […]

Σχολιάστε

